ICDL شامل یک سری مهارت‌های هفت‌گانه کامپیوتری است که هدف از آن بهبود مهارت و افزایش دانش افراد در زمینه استفاده از کامپیوتر و نرم‌افزارهای مختلف است. این مهارت‌ها می‌توانند به افراد کمک کنند تا در کار و زندگی روزمره‌شان در حوزه کار با کامپیوتر، کارایی بیشتر و موثرتری داشته باشند.

در عصر حاضر، همواره نیاز به یادگیری کار با رایانه در همه افراد احساس می‌­شود. کودکان و نوجوانان نیز از این قاعده مستثنی نیستند. زیرا در حال حاضر با پیشرفت تکنولوژی و تغییر روش­‌های آموزش، برای آموزش در مدارس به این مهارت­‌ها نیاز دارند و همچنین با یادگیری ICDL در سطح مقدماتی، می­‌توانند در آینده با تکمیل این دانش و ارتقاء آن به سطح پیشرفته، از این دانش در جهت بهبود زندگی شخصی خود و همچنین ورود به بازار کار استفاده کنند.

این آموزش متناسب با نیازها و علایق کودکان طراحی شده است تا بتوانند مفاهیم اولیه کامپیوتری و کار با نرم‌افزارهای کاربردی را در سطح ابتدایی بیاموزند و از آن بهره بگیرند. همچنین به کودکان کمک می‌کند تا بتوانند به طور مستقل به آموزش‌های مختلف دسترسی داشته باشند و به طور خودخوان، آن‌ها را فراگیرند.

ضرورت‌های فراگیری مهارت‌های هفت‌گانه کامپیوتر بر هیچ‌کس پوشیده نیست، اما به طور خلاصه می‌توان گفت کودک می‌­تواند با داشتن این اطلاعات سریع‌­تر و راحت­‌تر به منابع آموزشی آنلاین و آفلاین دسترسی داشته باشد و همچنین توانایی تعامل با خانواده، دوستان، معلم و دانش‌­آموان دیگر را از طریق اینترنت، ایمیل و... را به دست می­‌آورد.

در آموزشگاه آذردخت چه چیزی یاد می‌گیریم؟

هدف از این آموزش، تدریس کار با کامپیوتر به کودکان در سطح ابتدایی و با زبانی ساده و قابل فهم است تا بتوانند این آموزش­‌ها را در زمان تحصیل خود و در آینده به کار بگیرند و آینده شغلی درخشان‌تری را برای خود رقم بزنند. در این آموزش پس از آشنایی با سه نرم‌افزار Word ،Excel و Powerpoint، با مفاهیم و کلیات کامپیوتر آشنا می‌شویم. در ادامه، نرم‌افزارهای آفیس را به صورت عمیق‌تر بررسی خواهیم کرد؛ در نهایت، اینترنت، قسمت‌های مختلف یک مرورگر و نحوه ارسال و دریافت ایمیل را یاد خواهیم گرفت.