یادگیری و استفاده از فتوشاپ

اهمیت یادگیری فتوشاپ ویژه کودکان و نوجوانان‎ چیست؟
یادگیری و استفاده از فتوشاپ (Adobe Photoshop)، علاوه بر این که امکان خلق تصاویر و صحنه‌های جذاب را به ما می‌دهد، می‌تواند در رشد و شکوفایی استعدادها و خلاقیت کودکان ما نیز موثر باشد. زمانی که کودک ما مشغول به کار با فتوشاپ و یا سایر برنامه‌های مشابه است، فضای مناسبی برای جهت‌دهی به انرژی‌های درونی و خلاقیت‌های ذهنی او فراهم می‌شود. علاوه بر کسب یک مهارت مفید و آینده‌ساز، کودک ما می‌تواند رویاهای خودش و آنچه که علاقه دارد را در فضای ترسیم، پیاده‌سازی کند و به این ترتیب ذهن خود را تخلیه کند.
ساختن یک دنیای رویایی، پر از مهربانی، پر از اسباب‌بازی و هر چیزی که کودک ما علاقه دارد در فتوشاپ امکان‌پذیر است و همین موضوع باعث بهبود رشد و خلاقیت کودک می‌شود. هدف ما در این آموزش این است که توانایی و مهارت‌های کودکان را در ترکیب تصاویر، خلق تصاویر و کسب مهارت، ارتقا داده و به او کمک کنیم تا با شروع یادگیری فتوشاپ در سنین پایین، مهارت بالایی را برای آینده و حضور در جامعه کسب کند.
آشنایی با محیط فتوشاپ، استفاده از ابزارها، یادگیری تلفظ صحیح کلمات، تصویرسازی، نقاشی و چندین مبحث مفید و کاربردی دیگر، از جمله مواردی هستند که در این دوره، به آن‌ها پرداخته می‌شود. مهارت‌آموزی کودکان و استعدادیابی آن‌ها، کیفیت فردای آن‌ها را تعیین می‌کند. پس بهتر است که آموختن آموزش‌ها و مهارت‌های لازم، در سنین پایین برای کودکان انجام شود تا بتوانند در آینده، گام‌های بلندتری را برداشته و از پس نیازهای خود، برآیند. بر همین اساس و در این دوره، تلاش می‌کنیم تا مباحث و مفاهیم کاربردی در فتوشاپ را به کودکان و نوجوانان آموزش دهیم که بتوانند ادامه مسیر را راحت‌تر طی کنند.
در این دوره چه چیزی یاد می‌گیریم؟
در این دوره مروری بر بخش‌های مختلف در فضای کاری فتوشاپ را در قسمت ابتدایی آموزش خواهیم داشت. در ادامه با مباحث وارد‌ کردن عکس به فتوشاپ، تغییر اندازه و برش عکس‌ها، ابزار جابجایی، ابزارهای روتوش عکس و ابزارهای نوشتن متن آشنا خواهیم شد. در بخش پایانی آموزش؛ لایه‌ها، تنظیم رنگ و نور تصاویر و چند پروژه‌های کاربردی را مورد بررسی قرار خواهیم داد.
✨ در این دوره لپ‌تاپ یا کامپیوتر مناسب برای نصب اپلیکیشن فتوشاپ الزامی می‌باشد.